Wiosenna Przehyba

Przebieg trasy:
Nowy Sącz - Gołkowice - Skrudzina - Gaboń - Przehyba - Zgrzyby - Przysietnica - Barcice - Velo Dunajec (Euro Velo 11) - Nowy Sącz

Rowerowy wypad na Przehybę - trasa rowerowa - www.rowerempogorach.pl

Opis trasy:

Wiosnę rowerową zaczynamy z grubej rury czyli trasa na Przehybę od strony Gabonia. Bez jakichkolwiek wcześniejszych rowerowych zaprawek obieramy nieco późnym już popołudniem kierunek Stary Sącz. Klasyczna trasa przez Gołkowice, Skrudzinę i Gaboń. Nawet całkiem sprawnie to poszło, na dole już prawie lato na górze jeszcze wiosennie. Przed nami przekaźnik obwieszony jak choinka różnymi antenami, kończy się asfalt i leśną drogą docieramy do schroniska na Przehybie.

Wiosną na Przehybę - trasa rowerowa

Leń nas dopadł, a napoje chłodzące totalnie rozleniwiły. O! Tatry nawet widać z tarasu, choć młode świerki przed tarasem z roku na rok coraz wyższe i niebawem to one będą główną częścią panoramy.

W sumie to nie mamy pomysłu na dalszą drogę. Resztki śniegu na szlakach i błotko nie zachęcają do pchania się stromymi, leśnymi ścieżkami. Generalnie to nie mamy zwyczaju wracać tą samą drogą (no chyba że awaryjnie) więc postanowiliśmy sprawdzić jak tam droga przez Zgrzypy do Przysietnicy.

Rozruch rowerowy, czyli Przehyba

Zjeżdżamy więc z powrotem, mijamy Krzesło św. Kingi i tuż za wirażem odbijamy w prawo w leśną drogę, pnąca się lekko na wchód. Tak sobie kręcimy, rozmawiamy, omijamy resztki śniegu i korzystamy z kąpieli błotnych. Troszkę w górę, więcej w dół a później już tylko w dół i w dół, mijamy udostępnione dla turystów "prywatne" źródełko i lądujemy w Przysietnicy. Na krajówce nr 87 kierujemy się na Barcice a tam można już kręcić Velo Dunajec, czyli powstającą ścieżką rowerową należąca do nieco dłuższej trasy Euro Velo 11.

Przehyba - Psmo Radziejowej na rowerze

Ponieważ ostatnio sprawdzaliśmy jak idą prace nad tym rowerowym traktem, dziś odpuszczamy i wracamy klasycznie asfaltem przez ul. Węgierską. Ten powstający trakt nie jest jeszcze kompletny, ale jak prace zostaną ukończone to ... i tak będziemy go unikać :-) Zapytacie dlaczego? Spróbujcie się tymi ukończonymi odcinkami przejechac w ładny, słoneczny i wolny od pracy dzień a sami doświadczycie, że ścieżka rowerowa zamienia się w plac do rodzinnego piknikowania, na którym płynna jazda bicyklem jest po prostu niemożliwa :-)

Pobierz trasę wycieczki w formie śladu GPS:
dla Google Map i Kamap format *.kml
dla Garmin format *.gpx

Trasa rowerowa 4646311 - powered by Bikemap

Najedź myszką na wykres wysokości terenu (profil trasy) i przesuwaj wskaźnik od lewej strony wykresu do prawej a zobaczysz, w którym punkcie podróży będzie z górki a w którym pod górkę.

niech moc będzie z wami:-) Laura

Przewodnik rowerowy

Przewodnik rowerowy - Beskid Sądecki i Sądecczyzna na Rowerze

Beskid Sądecki i Sądecczyzna na rowerze to propozycja książkowa naszego autorstwa skierowana do wszystkich miłośników kolarstwa górskiego.